Bejelentkezés / Regisztráció
Rendeljen telefonon 1 perc alatt +36 20 925 3302
Close
Felső sáv megnyitása

Kereséshez legalább 3 karaktert meg kell adni. A keresési eredmény megtekintéséhez nyomja meg az Enter billentyűt vagy kiléphet az Esc billentyű lenyomásával.

Mit tehet lába egészségéért egészségügyi dolgozóként?

Az egészségügyi dolgozók között nem ritka a lábakat és a gerincet megterhelő 12 órás, vagy hosszabb műszak sem. Az egész napos állás és séta miatt az ízületek igen erős igénybevételnek vannak kitéve, emiatt gyakorta nehéznek és fáradtnak érzik a lábukat. Az egészségügyi intézmények kemény padlóin való állás és járás fokozottan terheli az ízületeket, a derekat és a lábakat, amely nem csak pillanatnyi sanyargatást jelent a testnek, de hosszútávon komoly egészségügyi kockázatot is magába rejthet. Szerencsére egy kis odafigyeléssel megelőzhetők és javíthatók ezek a problémák…

Az emberi testet úgy tervezték, hogy gyakorta változtassa a különböző mozgásformákat. A naponta több órán át tartó egy helyben állás azonban természetellenes, egyoldalú terhelésnek teszi ki a testet. A világ dolgozó népességének 75%-a munkanapja nagy részét vagy egészét állómunkával tölti. Ma már kijelenthető, hogy a hosszan tartó munkahelyi állás számos potenciális egészségügyi kockázattal jár, mint például derék- és lábfájdalommal, ortopéd problémákkal, szív- és érrendszeri betegségekkel és ízületi károsodással. A kórházak, rendelők kemény padlózata és az egészségügyileg nem megfelelő cipőválasztás együttesen felelős ezekért a problémákért. A hosszan tartó talpalást elsőként a lábak sínylik meg: az izmok kimerülnek, a véráram akadályoztatása miatt lábduzzanat, visszér alakulhat ki. A talp túlterhelése és az egyenlőtlen súlyelosztás miatt a lábboltozat lecsökkenhet, amely harántsüllyedéshez, lúdtalphoz és fájdalmas bütyökhöz, kalapácsujjhoz is vezethet.

A fájdalmas ortopéd problémák kialakulását egy kis odafigyeléssel mi magunk is lassíthatjuk, kezelhetjük. A változatos mozgás, azaz az ülő- és állómunka, valamint a testhelyzet gyakori váltogatásával, jelentősen csökkenthetjük a testre kifejtett káros hatásokat. Ma már számos könnyedén elvégezhető 1-2 perces nyújtógyakorlat létezik, mellyel napközben felfrissíthetjük magunkat, és csökkenthetjük az ízületeink terhelését. Az állómunkát végzőknek emellett kifejezetten fontos az egészségügyileg megfelelő cipő kiválasztása. Egy rugalmas talppal és kényelmes belső kialakítással rendelkező lábbeli jelentősen csökkentheti a testre jutó fiziológiai terhelést, így megakadályozhatja az ortopéd lábbetegségek kialakulását. Összeszedtünk néhány gyakorlatot, amely minden korosztály  számára könnyedén elvégezhető a nap bármely szakaszában.

Gyakorlatok állómunkát végzőknek

  1. Egy pult vagy szék segítségével álljon fel lábujjhegyre, egyenes testtartással. Lassan engedje vissza a lábát. Ismételje meg ezt legalább 10-szer. (Térd és a vádli megerősítésére szolgál)

 

  1. Üljön le, és tegye át egyik lábát a térdére. Fogja meg lábujjai tövét, és húzza vissza őket a teste felé, amíg a nyújtást még kényelmesnek érzi. Tartsa így 15-20 másodpercig. Ismételje meg ezt háromszor. (Talpi bőnye nyújtására, lúdtalp, harántsüllyedés elkerülésére)

 

  1. Üljön le és tegyen a talpa alá egy henger alakú tárgyat (pl. üdítős flakon). Néhány percig forgassa a lábát a tárgyon minden irányba. Ismételje meg ezt a gyakorlatot naponta kétszer. (Talpi bőnye gyulladása ellen)

 

  1. Végezzen 20-30 bokakörzést mindkét irányba! Naponta 2-3 alkalommal ismételje meg. (növeli az ízületek mozgékonyságát, rugalmasságát)

 

  1. Ülés közben írja be az ábécét a levegőbe a nagylábujjával, úgy, hogy kizárólag csak a bokáját mozgassa. Próbálja meg naponta kétszer leírni a teljes ábécét.

Gördülő talpú cipők egészségügyben dolgozóknak

A gördülő talpú cipők ortopéd szakorvosok által lettek kifejlesztve, melyek jelentősen megkönnyítik az egész napos, fárasztó talpalást. A speciális gördülő talpszerkezet már az első felvételtől tökéletes alátámasztást és egyenletes súlyeloszlást biztosít a talp teljes felületén, ezáltal tehermentesíti a boka-, térd-, derék- és csípőízületeket. A gördülő talpú cipők viselése továbbá csillapítja a lépés közben keletkező kárós ütődés-energiát. Ezáltal nincsenek állandó terhelés alatt lévő nyomáspontok a talp felületén, így a járás újra könnyed és energikus lesz, a láb kevésbé fárad el a nap végére, ami az általános közérzetre is pozitív hatással lesz. Az újgenerációs gördülő talpú cipők a puha és fájdalommentes járást támogatják, a láb járás közben történő természetes átgördülésével. A gördülő talpú cipő viselése minden korosztály számára ajánlott.

Az egészségügyi dolgozók munkája nap, mint nap kihívásokkal teli. A hosszú munkaórák és az egész napos állás, sétálás számos ortopéd betegség melegágya lehet. A huzamosabb ideig tartó állómunka jelentősen igénybe veszi a hát- és derékizmokat. A jelentős fáradtság mellett többek között lábgörcs, talp, térdfájdalom, feszült és merev izmok és ízületek nehezíthetik meg a mindennapokat. Válasszon tudatosan egészségügyileg megfelelő lábbelit, és hagyja maga mögött a kellemetlen lábfájdalmakat. Tekintse meg fehér gördülő talpú cipőinket, melyek bármely egészségügyi intézményben megállják helyüket, emellett maximális komfortérzetet, és fájdalommentes, puha járást biztosítanak.

 


Kapcsolódó bejegyzések

Szóljon hozzá!

Feliratkozom a hírlevélre

Értesüljön elsőként akcióinkról, újdonságainkról és nyereményjátékainkról! Iratkozzon fel hírlevelünkre!.



INGYENES SZÁLLÍTÁS

20.000 Ft rendelés felett

GYORS MÉRETCSERE

Futár csomagcserével

PÉNZVISSZAFIZETÉS

30 napos elállás

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Back to top

Feliratkozom a hírlevélre

Értesüljön elsőként akcióinkról, újdonságainkról és nyereményjátékainkról! Iratkozzon fel hírlevelünkre!.