Bejelentkezés / Regisztráció
Rendeljen telefonon 1 perc alatt +36 20 925 3302
Close
Felső sáv megnyitása

Kereséshez legalább 3 karaktert meg kell adni. A keresési eredmény megtekintéséhez nyomja meg az Enter billentyűt vagy kiléphet az Esc billentyű lenyomásával.

Elő a túracipőkkel, túrázzon az egészségéért!

Ön is szívesen bújik túracipőbe, hogy élvezze a természet szépségét? A túrázás manapság egyre népszerűbb sport Magyarországon is, melyet kortól függetlenül, akár az egy-két éves gyermektől az idősebb korosztályig, bárki könnyedén gyakorolhat. A túraútvonalak többsége több útvonalon is teljesíthetők a nehézségi fokozatuk besorolása mellett, így mindenki megtalálhatja a fizikai állapotának megfelelő útvonalat. Amellett, hogy életre szóló élménnyel gazdagodhat útjai során, a rendszeres kirándulás bizonyítottan pozitív élettani hatásokkal bír, nem csak lelki, de fizikai hatását tekintve is.

A túrázás jótékony hatásai

Olykor mindenkinek szüksége van egy kis kikapcsolódásra, lelki nyugalomra. Ma már bizonyított tény, hogy a természet közelsége pozitív hatással van a mentális egészségünkre. A városból való kiszakadás, és a természetben való feltöltődés elűzi a depressziót, és az elménket is frissen tartja. Az agyunk oxigénellátása megnövekszik a rendszeres mozgás hatására, amely idős korban a memória javulását segítheti elő. Már a heti 1-2 napos rendszeres túrázás is képes óriási változásokat hozni az életünkbe.

 

A természet látványa és illata által javul a közérzetünk, csökken a pulzusszám, és erősíti az immunrendszerünk. A túrázás kevésbé megterhelő sport, így az izmok nem fáradnak ki olyan gyorsan, ezáltal segít az izomtömeg megtartásában, amely idősebb korban nagyon fontos. A csontok sűrűsége megnövekszik a gyaloglás hatására, amely késlelteti a csontok öregedését, elvékonyodását. A rendszeres túrázás által csökkenhet a koleszterinszintünk, mellyel megelőzhetők a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

Gyűjtsön életre szóló élményeket

Ha motiváció hiányát érzi az útnak induláshoz, keressen közeli túra csoportokat, akik segítenek átlendíteni a kezdeti nehézségeken. Szervezett túrázáskor új barátságokra tehetünk szert, míg a családos kirándulások segítenek elmélyíteni a kapcsolatot szüleinkkel, gyermekeinkkel. Az egyik legnépszerűbb csoportos erdei sport a „Nordic Walking”, azaz a lendületes, bottal való gyaloglás lett, amely javítja az állóképességet, aktiválja a vérkeringést, és oldja az izmok feszességét. A botok által tehermentesül a csípő és a térd ízületei is, ezáltal stabilitást adnak a kopásra hajlamos csontozattal rendelkező, idősebb túrázóknak is. A Nordic Walking bármilyen életkorban elkezdhető, hihetetlenül könnyen elsajátítható sport, amely ráadásul remek közösséget kovácsolhat a gyaloglók között. De milyen felszerelés szükséges még a természetjáráshoz?

Túrázzon maximális kényelemben

Ha Ön is útnak indulna, élelmiszer és víz mellett érdemes néhány felszerelést is magunkkal vinni. A ruházatunkat az évszaktól függően válasszuk ki. Általánosságban elmondható, hogy a réteges öltözködés a mérvadó. Válasszunk légáteresztő, és vízálló anyagokból készült darabokat. A felszerelésünk legfontosabb része a túracipő, ugyanis egy kényelmetlen lábbeli végleg elronthatja a legszebb útvonalat is. Válasszunk kifejezetten túrázáshoz készült, strapabíró cipőt, amely nehéz terepen is megfelelő stabilitást és kényelmet biztosít. A túracipő megfelelő illeszkedése lényeges: tartsa biztonságosan a bokánkat, ne lötyögjön, és ne is legyen túl szoros, mert vízhólyagokat és horzsolásokat okozhat.

 

A túracipők felsőrészének többsége vastagabb anyagból készült, hogy ellenálljon a külső hatásoknak. Létezik vízhatlan Tex-membránnal bevont felsőrész is, amely segít szárazon tartani a lábakat egy esős napon, légáteresztő tulajdonságának köszönhetően pedig megakadályozza a láb izzadását. A lábbeli talpazata minél robusztusabb, annál stabilabb járást biztosít nedves terepen, leejtőn és sziklákon. A legtöbb minőségi túracipő ma már olyan kényelmi funkcióval is el van látva, mint a kivehető komfort talpbetét, amely ideális alátámasztást és maximális kényelmet biztosít az egész kirándulás alatt. Reméljük sikerült kedvet csinálnunk ehhez a könnyed és igazán szórakoztató mozgásformához. Elő a túracipőkkel és irány a természet!

Népszerű túraútvonalak idősek számára

  • Paprikás-patak – Rózsika forrás – Solymári vár (Pilis). Hossz: 2 óra alatt teljesíthető
  • Remete-szurdok – Remete-barlang – Ördög-árok (Pilis). Hossz: 2-2,5 óra
  • Rupp-hegyi tanösvény. Hossz: 2-2,5 óra
  • Kishartyáni Kőlyuk-oldal. Hossz: 2 óra
  • Apátkúti-völgy. Hossz: 3 óra
  • Fóti-somlyó tanösvény. Hossz: 2-2,5 óra
  • Cinkotai parkerdő. Hossz: 1 óra

Szóljon hozzá!

Feliratkozom a hírlevélre

Értesüljön elsőként akcióinkról, újdonságainkról és nyereményjátékainkról! Iratkozzon fel hírlevelünkre!.



INGYENES SZÁLLÍTÁS

20.000 Ft rendelés felett

GYORS MÉRETCSERE

Futár csomagcserével

PÉNZVISSZAFIZETÉS

30 napos elállás

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Back to top

Feliratkozom a hírlevélre

Értesüljön elsőként akcióinkról, újdonságainkról és nyereményjátékainkról! Iratkozzon fel hírlevelünkre!.